En koranskole for barna

English united-states-32

Jeg har hatt en helt fantastisk dag. Da jeg kom tilbake til hjembyen min var jeg bekymret for at jeg ikke skulle finne noen andre muslimer å be sammen med, eller å snakke om det nye livet mitt som muslim, men jeg hadde ingen grunn til å bekymre meg. Det er andre muslimer her og det er til og med en moske hvor vi kan samles! Hver fredag er det felles bønn og i helgene (lørdager og søndager) kommer barna til moskeen for å lære om religionen og koranen. I dag laget vi et selskap for å feire alt barna har lært. Foreldrene og resten av samfunnet ble invitert, og barna fikk vist frem noe av det de har lært. Det ble servert kaker, samosa, brus og kaffe. Det var til og med gaver for barna.

Det jeg likte aller best, var å møte alle menneskene. Det var kvinner fra hele verden og jeg elsket å få snakke med dem, høre historiene deres, og lære om hvor de kom fra og hvordan de kom hit til den lille hjembyen min. Da jeg fortalte dem om hvordan jeg ble muslim syntes alle det var skikkelig stas og de ønsket meg velkommen både til Islam og til samfunnet. Det var helt utrolig og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med disse menneskene. Jeg er ikke redd for å være helt alene lengre. Jeg vet at alt kommer til å gå bra, uansett hvor jeg er i verden. Jeg tror virkelig at Allah svarte på bønnene mine om å gjøre det lett for meg å komme hjem igjen.

 

Takk for at du leser bloggen min. Du kan sende meg en epost (gjennom kontaktskjemaet her) eller legg igjen en kommentar under denne posten. Jeg svarer gjerne på spørsmål.

 

Leave a Reply

